luni, 6 aprilie 2009

mesaj din partea CE

Stimati membrii ai Asociatiei,



Avind in vedere problemele ridicate referitoare la fondul de reparatii/investitii al asociatiei de proprietari va aducem la cunostinta urmatoarele :



In conformitate cu legea numarul 230 din 6 iulie 2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, articolul 45, comitetul executiv pregateste si prezinta proprietarilor în adunarea generală un buget anual de venituri şi cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării şi functionarii acesteia. Proprietarii, membri ai asociaţiei de proprietari, au obligaţia sa aprobe si un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. In acest sens Comitetul executiv pregateste si prezinta adunării generale suma anuala necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimentează în avans, în transe lunare egale, prevăzute în lista de plata a cheltuielilor asociaţiei de proprietari. Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari pot aproba şi ALTE FONDURI cu caracter special. Aceste fonduri nu pot fi folosite decit cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari , in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.

Mai mult, statutul asociatiei de proprietari are urmatoarele prevederi (articolul 12 si articolul 13) privind fondul de reparatii : sumele ramase necheltuite fie se restituie proprietarilor, fie se constituie intr-un depozit bancar urmind a fi incluse in bugetul anului urmator, HOTARIREA LUIND-O ADUNAREA GENERALA A PROPRIETARILOR.

FONDURILE SPECIAL CONSTITUITE SI ALTE FONDURI AU ACELASI REGIM CA SI FONDUL DE REPARATII.



Prin urmare, in bugetul de venituri si cheltuieli din anul 2008, a fost aprobata constituirea unui fond special pentru realizarea unui put de apa in cadrul condominiului. Catre sfirsitul anului 2008 , acesti bani nefiind cheltuiti au fost constituiti intr-un depozit bancar. Conform statutului asociatiei de proprietari, hotarirea privind restituirea sumelor ramase necheltuite proprietarilor sau includerea in bugetul pe anul 2009 nu o putea lua decit Adunarea Generala a Proprietarilor. Astfel, Comitetul executiv nu a putut actiona nestatutar si returna sumele platite, unor proprietari, conform cererilor primite, inaite de organizarea AGP si adoptarea unei hotariri in acest sens.

Dupa cum se stie, conform instiintarii transmise privind hotaririle adoptate de Adunarea Generala a Proprietarilor reconvocata in data de15.02.2009, a fost votat in unanimitate constituirea unui fond de investitii al asociatiei in valoare de 108.000 RON prin transferul fondurilor existente din vechiul fond special de put impreuna cu dobinda aferenta, constituit in anul 2008.



Cu acesta ocazie va reamintim , conform art. 16 din normele metodologice de aplicare a legii 230, Comitetul Executiv duce la indeplinire hotaririle adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de propretari.



Comitetul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu