miercuri, 25 februarie 2009

RAPORT COMISIA DE CENZORI - 10.02.2009

RAPORT COMISIA DE CENZORI
NR.11605/10.02.2009

In perioada scursa de la alegerile din 3 decembrie 2008, comisia de cenzori a incercat sa realizeze o analiza privind legalitatea documentelor, actelor, hotaririlor, deciziilor, regulilor si regulamentelor asociatiei de proprietari, modul de executarea a bugetului de venituri si cheltuieli de la ultimul raport din 16.04.2008.
Astfel, in urma analizei documentelor asociatiei au fost constatate urmatoarele aspecte :

In lunile septembrie,octombrie si noiembrie au fost depasite cheltuielile privind serviciile de curatenie conform bugetului aprobat pe anul 2008, capitolul 5, care prevedea cheltuieli maxime lunare de 1500 RON. Astfel in luna septembrie au fost efectuate cheltuieli de 1667 RON, in luna octombrie de 2263 RON iar in luna noiembrie de 1786 RON,
Incepind cu luna august pina in luna decembrie au fost efectuate plati pentru serviciile de curatenie catre doua persoane pe baza unei intelegeri verbale, neexistind conventie civila sau alta forma de angajare cu cele doua persoane. Conform articolului 7 din Statutul Asociatei de Proprietari , personalul necesar bunei gospodariri a proprietatii comune se angajeaza prin contract de munca sau conventie civila de prestari servicii, conform celor ce se stabilesc prin negociere. In acest moment situatia a fost remediata,
Referitor contract de prestari servicii nr 626 incheiat intrea ASOCIATIA DE PROPRITARI DOI COCOSI si SC UNICREDIT LEASING CORPORATION IFN, situatia este urmatoarea : Obiectul contractului este: “afisare logo UNICREDIT LEASING pe panoul stradal situat la intrare complex” . Contractul a inceput in luna Mai 2008 si a avut valabilitate pina in luna Decembrie 2008 si stipula ca UNICREDIT sa achite suma de 300 EURO+ TVA/luna. In data de 27.05.2008, in baza facturii nr 82/20.05.2008 emisa de asociatie, UNICREDIT achita suma de 8726,64 RON (ceea ce corespunde sumei de 2400 EURO). Conform legii 230/2007, privind infiintare,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari , articolul 13 prevede: veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune apartin asociatiei de proprietari. Aceste venituri alimenteaza fondurile speciale ale asociatie de proprietari pentru reparatii si investitii cu privire la proprietatea comuna. Practic aceasta suma trebuia folosita fie pentru :
- in cazul primei lucari de reparatii importante cum a fost lucrarea de reparatii canale din luna septembrie/octombrie. In acest scop cheltuiala cu reparatii trebuia diminuata cu suma de 8726,64 RON ceea ce conducea la diminuarea cheltuielilor repartizate pe cota indiviza,
- fie la constituirea unui fond special de investitii ce urma sa finanteze alte lucrari importante in cadrul asociatiei(imbunatatire alimentare cu apa, reabilitare canalizare, achizitii pompe de rezerva etc).
Conform situatie prezentate de ROMAD SA, suma de 8726,64 RON a fost inregistrata in contul de donatii (plata a fost facuta in contul curent al asociatiei) si utilizata ca atare desi termenul de ‘investitie’ reprezinta cu totul altceva decit banci,pomi sau flori. Mai mult, conform hotaririi nr 1588 din 19 decembrie 2007 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii 230/2007 publicata in MO din 18.01.2008, conform articolului 24 aliniat 6 veniturile obtinute de asociatie din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, pentru instalarea de reclame se constituie ca fond special, acest fond neputind fi folosit decit cu acordul adunarii generale a proprietarilor, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.
Conform situatiei prezentate de ROMAD SA, administratorul angajat al asociatiei de proprietari , la 31.12.2008 situatia celor 3 fonduri ale asociatitei era dupa cum urmeaza:
- FOND DE RULMENT ( 350 RON/ casa):
Total incasat : 37.300 RON
Total restante (5 proprietari) : 500 RON,
- FOND DE REPARATII (300 RON/casa)
Total incasat : 32.049,35 RON
Total restante(7 proprietari) : 350,65 RON,
- FOND DE INVESTITII( 1000 RON/casa)
Total incasat : 100.064,82 RON
Total restante (11 proprietari) : 7.935,18 RON
In lunile noiembrie si decembrie, fondul de investitii a produs o dobinda de 1574,29 RON.
Conform situatiei prezentate de ROMAD SA , la 31.12.2008 erau inregistrate restante la cota de intretinere si penalitati aferente in suma totala de 60.202 RON aproape cit cele doua fonduri ale asociatiei in suma de 69.349 RON.

In continuare, Comisia de cenzori isi propune sa continue verificarea actelor asociatiei si sa asigure alaturi de Comitetul ales respectarea prevederilor legale in vigoare.


Cenzor ,
Dan Stincaseanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu